סוכנויות ביטוח קטנות ובינוניות הן נדבך מרכזי בכלכלה הישראלית והעולמית. היכולת שלהן להשתלב ולצמוח בעולם טכנולוגי היא גורם חשוב להישרדותן ולצמיחתן.
כדי לשפר את יכולת התחרות ולהתמודד עם האתגרים המודרניים, סוכנויות הביטוח צריכות לחשוב על שיווק, טכנולוגיה ושילוב מוצרים משלימים.
- אתר אינטרנט איכותי – סוכנות ביטוח חייבת לתחזק אתר אינטרנט עדכני וחדשני. זוהי דרך פשוטה יחסית וחשובה מאד לנוכחות בעולם הדיגיטלי. אתר אינטרנט מספק פלטפורמה לתקשורת עם לקוחות, מספק מידע ומאפשר מכירות מקוונות.
- קמפיינים ממוקדים ברשתות חברתיות – פייסבוק, טיק טוק, אינסטגרם. המדיה החברתית היא כלי עוצמתי. נוכחות ברשתות האלה הכרחית ליצירת קשר עם לקוחות בכלל ועם לקוחות הדור הצעיר בפרט.
- שימוש בטכנולוגיות של בינה מלאכותית – קיימים פתרונות מהפכניים מבוססי בינה מלאכותית היכולים לסייע משמעותית בשירות לקוחות, ניתוח נתונים, שימוש בדאטה למיקסום יכולות המכירה ועוד.
- מערכות אנליטיקיס חכמות – שימוש בכלים אנליטיים מתקדמים יכול לסייע בניתוח הנתונים שכבר זמינים לסוכנות הביטוח, מתוך הדאטה הקיימת. כך ניתן למפות צרכים, לחזות מגמות ולצמוח עם הלקוח בהתאם לצרכים המשתנים.
- השקת צ'ט-בוט – רצוי לפתח אפליקציה או צ'ט-בוט לשירות לקוחות אוטומטי. השימוש בכלים אלו הוכח כמשפר חוויית לקוח ומפחית עומס על מוקדי השירות בסוכנויות הביטוח.
- שימוש באינטרנט של הדברים (IoT) – ניתן לשקול שימוש בטכנולוגיות IoT על מנת לעשות שימוש בנתונים המגיעים ממכשירים חכמים לצרכי פיתוח שירותים, שיפור תהליכים ושיווק מוצרים ושירותים מתקדמים.
- שימוש בטכנולוגיות ענן – טכנולוגיות ענן מציעות גמישות, נפח אחסון וניהול טכנולוגיות מתקדמות, וזאת מבלי שיהי צורך בהשקעות גדולות בתשתיות.
- שימוש במציאות רבודה ומציאות מדומה – המציאות הרבודה והמציאות המדומה יכולות לסייע ביצירת מוצרים דיגיטליים מתקדמים, בשיפור חווית הלקוח ובשיווק מוצרים.
בשורה התחתונה קיימים היום כלים טכנולוגיים מגוונים לשימוש במגזר הפרטי והעסקי. סוכנויות ביטוח שילמדו את השפה הטכנולוגית ויעשו שימוש בכלים והפתרונות הקיימים, יישארו רלוונטיות וישגשגו בשוק דינמי ומשתנה.